AUTOMOBILIŲ PRAMONĖS MILŽINAI

Dar iki Didžiojo Tėvynės karo nuo pirmųjų au-tomobilių gamyklų konvejerių nuvažiavo dešimtys tūkstančių tarybinių automobilių. Pokario ir ypač pastarieji penkmečiai pareikalavo masinio šalies au-tomobilizavimo. Iškilo gigantiški Volgos automobilių
gamyklos korpusai, įpratome prie automobilių su Kamos gamyklos ženklu.
Šiandien TSRS per metus pagaminama per milijoną lengvųjų automobilių. Vien Toljačio automobi¬lių gamykla pagamino jau virš 7 milijong įvairių mo¬delių „Zigulių”. Tarybiniai automobiliai rieda net septyniasdešimt penkių užsienio šalių keliais.
1. Kokia yra didžiausia šalyje automobilių gamykla?
2. Kur gaminami KamAZ’ai?
3. Iš kur atvažiuoja didžiausi savivarčiai?
4. Kokie autoniobiliai gaminami kaimyninėje Latvijoje?
5. Ką naujo tarybinė automobilių pramonė ga– mina XI penkmetyje?

automobilių pramonės

Automobiliai neaplenkė ir Nemuno krašto: nuo pirmojo, kuris atkeliavo Lietuvą 1900 m., srau¬tas pamažu darėsi vis veržlesnis ir šiandien mūsų miestų gatvėmis bei užmiesčio keliais riedančius au¬tomobilius jau skaičiuojame šimtais tūkstančių.
Neperdėsime pasakę, kad Lietuvos TSR transpor¬to sistemoje automobiliai yra „svorio centras”, nes krovinių ir keleivių pervežimų didžioji dalis tenka liems. Tai patogūs keleiviniai autobusai „Ikarus”, LAZ, galingi sunkvežimiai ZIL, MAZ, KamAZ ir ki¬ti, daugybė įvairių lengvųjų
1926 m. šveicarų autobusų kompanija „Arbon” pradėjo Vilniuje autobusų eismą. Dabar visuose Lietuvos miestuose turime gerai sutvarkytą visuomeninį transportą. Be maršrutinių autobusų lr taksi vis didesnę reikšmę įgyja ir nuosavi lengvieji automobiliai. Kai kurie mūsų respublikos miestai pagal individualių automobilių skaičių tūksnčiui gyventoilį pirmauja visoje šalyje, o bendras Lietuvoje turimų nuosavų mašing skaičius jau viršija, 284 000…
Lengvieji automobiliai bei krovinių pervežimas mūsų šalyje be galo populiarūs. Jais ne tik mėgstama važinėti, bet talp pat domimasi konstrukcijos tobulinimu (automobilių pramonės), automo¬billtj pritaikymu sunkioms sportinėms varžyboms.
1. Kurio mūsų miesto gyventojai savo gatvėse utomobilį išvydo pirmieji?

2. Kada automobilis nukonkuravo Vilniaus vežikų karietas?
3. Kokie yra seniausi Vilniaus ir Kauno autobusų maršrutai?
4. Ar įvyko Lietuvoje „automobilizacijos sprogi-mas”?
5. Kokie automobiliai gaminami mūsų respublikoje?

AUTOMOBILIŲ KOLEKCIJOS (automobilių pramonės)

Šiandien vis didesnį susidomėjimą kelia pirmieji automobiliai veteranai — svarbių Tėvynės istorijos periodų liudininkai. Automobiliams steigiami muzie­jai, kur lankytojų suplaukia ne mažiau negu gar­siausias paveikslų galerijas. Senovinių automobilių savininkai renkasi klubus, kur įdomiai ir turinin­gai praleidžia laisvalaikį. Automobilis „braunasi” ir

filatelistų, filumenistų, filokartistų kolekcijas.

  1. Kodėl užkeliame automobilius ant pjedesta­lo?
  2. Ar yra automobilių muziejus Maskvoje?
  3. Kuo garsus Drezdeno transporto muziejus?
  4. Kur įkurtas pirmasis mūsų šalyje antikvarinių automobilių klubas?
  5. Kas yra FIA?

šaltinis:

http://www.zizu.lt/konfliktas-automobilis-zmogus-miestas/